Vision Days 2025: Arbetet är igång

On: Attraktivitet

30/01/2025

Den 30 september till 3 oktober samlas återigen företagare, studenter och experter i GGVV-regionen för att inspireras och diskutera hur vi stärker vår attraktionskraft.

Den 30 september till 3 oktober samlas återigen företagare, studenter och experter i GGVV-regionen för att inspireras och diskutera hur vi stärker vår attraktionskraft. Med temat Attraktivitet sätter vi fokus på kompetens, innovation och hållbar utveckling för en blomstrande framtid.

Business Gnosjöregion AB (BGR), som omfattar de fyra GGVV-kommunerna – Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo – har nu startat arbetet inför årets upplaga av Vision Days. Detta är en efterlängtad vecka fylld av inspiration, möten och dialog för företag och företagare och studenter. Årets tema, Attraktivitet, sätter fokus på hur vi kan stärka vår region och möta utmaningar som kompetensförsörjning, arbetskraftens omställning och innovation. Det handlar om att skapa en region där både företag och människor vill utvecklas, blomstra och stanna kvar.

Vision Days 2025 äger rum den 30 september till 3 oktober och kommer att erbjuda spännande programpunkter, engagerande föreläsningar och unika möjligheter till nätverkande. Med temat Attraktivitet lyfter vi vikten av att bygga en hållbar, inkluderande och framåtblickande region – sett ur både ekonomiska, sociala och kulturella perspektiv.

Vi är även stolta över att presentera Charlotta Hellström som ny projektledare för Vision Days 2025. Charlotta har en gedigen bakgrund från näringslivet, med erfarenhet från både stora globala företag som 3M PELTOR, Thule och Handelsbanken, samt medelstora bolag. Numera driver hon eget företag och ser fram emot att leda arbetet med Vision Days. Hennes mål är att skapa en oförglömlig vecka för alla deltagare.

”Det är en ära att få leda arbetet med Vision Days i år,” säger Charlotta Hellström. ”Det känns verkligen roligt att kunna bidra till en stark lokal förankring, och vi hoppas att så många som möjligt tar chansen att delta i de viktiga samtalen om hur vi kan stärka regionens attraktivitet och framtid. Som inflyttad västmanlänning – jag flyttade hit från Stockholm för 19 år sedan – har jag en personlig förståelse för hur viktigt det är att en region både är attraktiv att bo och arbeta i. Det gör detta uppdrag extra meningsfullt för mig. Att arbeta med en regions attraktivitet är en ständigt pågående process, och något jag som inflyttad reflekterar över regelbundet.”

Business Gnosjöregion välkomnar företagare, samarbetspartners och intressenter från hela landet att vara med.

Arbetet är nu i gång och vi ser fram emot att tillsammans skapa en inspirerande och betydelsefull vecka!

För mer information, kontakta projektledare:
Charlotta Hellström
Projektledare Vision Days
+46 708 950 800
charlotta@bgr.se

Business Gnosjöregion

Vision Days 28 Januari
Vision Days
Hillerstorp SpecialRace 1

Alla är vinnare i Hillerstorp Specialrace

17/09/2025

I loppet väljer man själv om det vill springa, gå eller rulla. Slingan är på 1,2 km eller 2,8 km beroende på om man väljer ett eller två varv på banan!

Läs merArrow-right
GNOSJO BRAND 210906 8059 4K

Rapport från BRÅ juni, juli & augusti 2025

16/09/2025

Sammanställning för perioden juni, juli och augusti 2025. Uppgiftslämnare har varit polis, näringsliv, bostadsbolag samt kommunala förvaltningar.

Läs merArrow-right
Purmo Samhällsengagemang Hamnen Hillerstorp 2

Ideellt arbete – en självklar del av jobbet

11/09/2025

Andreas Nylander, Quality Coordinator och platschef, berättar om hur företaget arbetar aktivt med att bidra till lokalsamhället.

Läs merArrow-right
Isabell

Möt Isabella, en engagerad Gnosjöbo

04/09/2025

– Jag har alltid varit intresserad av att diskutera samhällsfrågor. Det handlar om att jag vill hjälpa till, bidra med det jag kan och göra skillnad, säger Isabella Nguyen, 15 år och uppvuxen i Gnosjö. 

Läs merArrow-right